New Jersey-ben végzett felmérés egy izgalmas tanulmányt eredményezett, mely a biometán és az elektromos üzemű hulladékszállító teherautók előnyeit és hátrányait mérte össze. A számításoknál figyelembe vették a jármű előállításánál keletkező- és az energiahordozó felhasználási helyre érkezéséig keletkező környezeti terhelést is.
A megújuló földgázzal üzemelő járművek felülmúlják az elektromos változatokat a hatékony CO2 és NOx kibocsájtás csökkentése szempontjából és költséghatékonyabbak is.
Számszerűsítve egy úgy néz ki, hogy a vizsgált CNG-s flotta 14.000 NOx tartalmat csökkent, míg a vizsgált elektromos flotta csak 9.700 tonnát. Az üvegházhatást okozó gázok tekintetében a CNG-s flotta 10,6 millió tonna CO2-t csökkent, míg a teljes elektromos járműpark csak 9,2 millió tonnás üvegházhatású gáz csökkentését érte el.
New Jersey 10.000 teherautós flottájának dízelből a tisztább technológiákba való befektetése, becslések szerint 350 millió dollár többletköltséget jelent, míg egy teljes elektromos flotta átalakítása akár 3,5 – 4,2 milliárd dollár közé tehető.
A teherautók hasznos teherbírás területén a földgáz, de még a dízel is jobban szerepel mint az elektromos változat.
Összességében elmondható, hogy a tanulmány kritikus információk mentén mutatja be a CNG (földgáz) közlekedés előnyeit és világít rá, hogy miért ez az üzemanyag a legjobb megoldás azoknak a közösségeknek, amelyek azonnal szeretnék a városi szennyezést csökkenteni klíma hatékonyan.
A Flow Rider Kft. vállalja flottatöltő és közforgalmú CNG töltőállomások telepítését, az üzemelő eszközök rendszeres karbantartását, időszakos ellenőrzéseit.